lauantai 21. joulukuuta 2013

Virkatut koristeet

Aioin virkata tähtiä, mutta olen vielä niin aloittelija, etten jaksanut alkaa opiskelemaan monimutkaiselta tuntuvaa ohjetta - vielä.

Päädyin tekemään tytölle leikkikeksejä pukinkonttiin ja sen keksi ohjeen muunnoksella olen tehnyt punaisia ja valkoisia lumihiutaleita sekä joulukuuseen että tuohon valopuuhun josta kerroin edellisessä postauksessani.



Punaiset hiutaleet ovat Nallelankaa 

ja valkoiset  Seitsemän veljestä- lankaa. 

Jälkimmäinen oli minusta paljon sutjakampaa tehdä. Oon muutenkin ihan innoissani, että voikin olla mukavaa ja helppoa virkata näitä! Ihanan kevyttä! Minä kun aloitin virkkailuni matonkuteella, vielä ontelokuteella, joka ei ole niin luistavaa työstää kuin trikookude. Kummakos tuo,  mulla yleensäkin on tapana  mennä p****e edellä puuhun.


Tänä vuonna meille tuli valkoinen joulukuusi, ihanaa kun ei tarvii siivota neulasia! Tietysti oikea kuusi on aina oikea kuusi, ja se tuoksu...mutta näin siinä vain kävi, että tämä meille kotiutui.



Tule jouluni , niinkuin ennen
tulit lapsuusleikkini majoihin.
Olet muuttunut vuotten mennen.
Vai minäkö muuttunut, vavahdin.

Toit silloin lahjana mulle
pyhän joulurauhan ja siunauksen.
Vai eikö voi avata sulle
sydänovea arkinen ihminen?

Oli lapsuusjouluni yllä
syvä jumalanpelko ja hiljaisuus.
Nyt joulumarkkinat kyllä
ja joulukadut ja sieluttomuus.

Tule jouluni , niinkuin ennen.
Tuo tullessas tuike taivainen.
Olen muuttunut vuotten mennen.
Sydän kuitenkin kaipaava ihmisen.

-Hilja Aaltonen, Sydämeni virsi, 1974-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Vaikka vain sana tai kaksi, tekee minut hyvin iloiseksi!